اشنایی با زبان اپ نویسی php

۳۷۵ بازديد

پی اچ پی فیل دنیای نرم افزار نویسی را بشناسید
گویش نرم افزار نویسی پی اچ پی
php یک گویش اسکریپت‌نویسی توانا و متن‌گشوده میباشد  طراحی سایت در مشهد  که غرض مهم‌اش طراحی وب سایت‌وب سایت‌های دینامیک (پویا) میباشد. تا الان هم به یکی‌از دوست داستنی‌ترین لهجه های اپلیکیشن ‌نویسی ذیل اینترنت تبدیل گردیده است. این لهجه اپلیکیشن نویسیِ سمت سرور خصوصیت‌های جذابی برای اپلیکیشن‌نویسان دارااست؛ خصوصیت‌های مثل شیء‌گرایی، بدون‌پول بودن، انعطاف‌پذیری، مقیاس‌پذیری. شاید بپرسید: گویش اسکریپ نویسی چه است؟ گویش اسکریپت‌نویسی یا این که پردازه‌نویسی نوعی لهجه میباشد که برای تایپ کردن پردازه‌ها گزینه به کارگیری قرار میگیرد. پردازه‌ها هم نرم‌افزار‌های کوچکی‌ می‌باشند که وظایف وقتگیر و یا این که وظایف کوتاه و پراستفاده را به‌شکل خود کار جاری ساختن می دهند. به همین خیال و خاطر از گویش اسکریپت‌نویسی معمولاً برای جاری ساختن عملیات پرتکرار و روتین کاربرد دارااست. پی اچ پی از کادر‌ورک‌های قدرتمندی مثل لاراول (Laravel) و سیمفونی (Symphony) پشتیبانی می‌نماید. اصلی‌خیس اینکه در حدود 80% از بازار اینترنت در دستان php قرار گرفته میباشد. از طرف دیگر یکی پرکاربردترین سیستم این ایام یعنی سیستم مدیر محتوای وردپرس، بر اساس لهجه php میباشد. به این ترتیب در شرایطی که در پی فرصتی میباشید تا در عرصه‌ی ساخت سایت خودی نشانه دهید، سفارش می کنیم یادگیری لهجه پی اچ پی را از دست ندهید.

توصیه نوشته‌علمی: یادگرفتن نرم‌افزار نویسی– آغاز فراگیری نرم‌افزار نویسی

توده بندی

 

در‌این نوشته‌ی علمی تلاش داشتیم دوستداشتنی‌ترین و پرکاربردترین زبانهای نرم‌افزار نویسی را به شما معرفی کنیم. امید است که … آری؟ هنوز پاسخ سوالتان را نگرفته‌اید؟ هنوز نمی‌دانید یادگیری چه زبانی را آغاز فرمایید؟ خب راستش را بخواهید می بایست بگوییم هریک از این گویش‌ها اعضای یک پیکرند! به همین خیال و خاطر در شرایطی که عزمتان را جزم فرمایید و یکی لهجه‌ها را کاملا خاطر بگیرید، به راحتی میتوانید به تعدادی لهجه دیگر هم مسلط گردید. صحیح مثل این میباشد که رانندگی خاطر بگیرید. شما هنگامی به اصول رانندگی مسلط گردید مطمئناً میتوانید هر ماشینی را برانید. پس با خودتان سنگ‌هایتان را وا بکنید، ملاحظه کنید دوست دارید برای چه پلتفرمی نرم افزار بنویسید؟ اینترنت، ویندوز یا این که گوشی؟ آن‌گاه یک لهجه را از این دنیای به هم ریخته بکشید خارج، برایش وقت بگذارید و صحیح و حسابی بشناسیدش! ولی برای اینکه به آشنایی خیر برسید به یک مدرس خوب احتیاج دارید. خبر خوش اینکه استادان موسسه‌ی صبح زود علم می توانند در این مورد به شما امداد نمایند. پس در صورتی عشق و علاقه‌مندی‌تان را معین کرده‌اید، دیگر گزینش گویش برایتان کاری ندارد. سفارش می کنیم هرچه زودتر دل به دنیای نرم‌افزار‌نویسی بزنید. بالاخره یا این که پایتون بدور پایتان می‌پیچد یا این که پرنده‌ی سفیدبالِ سوئیفت روی کتف‌هایتان می‌نشیند. آفریدگار را چه دیدید شاید هم دلتان خواست یک کناره بنشینید و یک فنجان قهوه‌ی جاوایی بنوشید! در کامنت‌های این پست، میتوانید از پیچیدگی‌هایتان برای ما بنویسید. مشاوران و کارشناسان صبح زود ایده ها شما‌را رصد می‌نمایند و مدام برای مشورت کردن دادن به شما مهیا‌اند! اعتقاد نمی کنید؟ خب آزمون نمائید!

۰ ۰

MVC چیست؟

MVC یک الگوی طراحی است که برای جدا کردن داده ها (Models)، رابط کاربری (Views) و منطق برنامه (Controllers) استفاده می شود. برای درک بهتر باید دانش کافی در مورد PHP و OOP (برنامه نویسی شی گرا) داشته باشید.

ساخت یک فریمورک PHP MVC ساده

می توانید از Docker، XAMPP یا هر برنامه دیگری برای محیط توسعه خود برای ایجاد یک ساختار ساده برای فریمورک PHP MVC استفاده کنید.

یک پوشه جدید در پوشه پروژه های خود ایجاد کنید. در اینجا پوشه جدید را با نام “simple-php-mvc” ایجاد کرده و سپس وارد آن می شویم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.