نکات مهم طراحی سایت؛ ۲۷ نکته کاربردی برای بهبود تجربه کاربری

۴۹۴ بازديد
طراحی سایت در مشهد تصاویر افراد فرصتی ویژه برای دقت بازدیدکنندگان به شما می‌دهد. یک محقق به نام جیمز نسیم طرح‌هایی را به 106 نفر نشان اعطا کرد و سپس به قدرت چهره‌ها در موقعیت‌های مناسب پی برد. چهره‌ها توان این را دارا هستند که توجه بازدیدکنندگان را به سمت سایر عناصر سوق دهند.

طراحی وب سایت در مشهد

یک مطالعه پر اسم و رسم با به کار گیری از چهره نوباوه صورت گرفته می باشد، هنگامی نوباوه به دوربین نگاه می کند بازدیدکنندگان به کودک نگاه می‌نمایند. هنگامی نوپا به عنوان یا تیتر نگاه انداخته باشد بازدیدکنندگان تحت عنوان نگاه می‌کنند.



۱۳.از فلش‌ها به عنوان نماد‌های بصری استعمال فرمایید

فیس‌ها میتوانند توجه بازدیدکنندگان را جلب کنند، ولی فقط راه و روش کنترل و هدایت چشم بازدیدکننده نیستند. حتی ممکن میباشد اشاره گر‌های کوچک کشیده شده با دست موثرتر از آن باشد. در‌این مطالعه نشان داده شده است که حتی یک مکان نما عادی در جذب CXL چشم بازدیدکنندگان یک عنصر قوی در صفحه می‌باشد.



در صورتی می‌خواهید بازدیدکنندگان شما به چیزی نگاه کنند، با فلش به آن اشاره فرمائید.



۱۴.برای فراخوانی مخاطب به اقدام از رنگ‌ به کارگیری کنید

نکات مهم طراحی وب - فراخوانی مخاطب



رنگ‌ها دارای مفاهیم احساسی و عاطفی می‌باشند(مثلا قرمز‌رنگ فوری، آی آرام و غیره) و بخشی از استانداردهای یک برند هستند. رنگ‌ها همچنین فرصتی می باشند که تماشا کنندگان را به سوی اقدام و خرید سوق دهند.



یک مطالعه درمورد رنگ دکمه‌های فراخوانی به اقدام نشان داده هست که قدرت رنگ و کنتراست درخشندگی جلب دقت را زیاد میکند.



پیمایش‌ها و پیوندها (لینک و پیوند‌ها)

در اینجا پیشنهاد‌هایی برای لینک‌ها و پیمایش تارنما از پاراگراف منوها، دکمه‌ها و پیوند‌هایی که سبب میشود بازدیدکنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آورده‌ایم:



۱۵.توصیفی بودن

نکات مهم ساخت وب سایت - توصیفی بودن



پیمایش‌ها همیشه از نگاه بصری پر رنگ میباشند بنابراین فرصتی برای برقراری ارتباط میباشند. بازدیدکنندگان به طور معمول تماشا خود را با اسکن در بالای هدر شروع می‌کنند. هر چیزی که در قسمت هدر باشد از جمله منوهای شما به احتمال زیاد دیده خواهد شد.



۱۶.قسمت هوم یا خانه را در سمت و سوی چپ قرار دهید و زیاد نگران بقیه ترتیبات قرار گرفتن منو نباشید

نکات مهم ساخت سایت - ترتیب قرارگرفتن منو



در‌حالتی که لینک خانه یا هوم دارید آن را در جهت چپ قرار دهید. چراکه رایج‌ترین مکان برای قرار دادن آن است، بنابراین بازدیدکنندگان انتظار دارند که خانه را در هر وب‌سایتی در آنجا پیدا کنند.



تحقیقات نشان میدهد که ترتیب چندان اهمیت ندارد. دو مطالعه متعدد برای ردیابی چشم مخاطب وجود دارد که ارتباط کمتری میان ترتیب موردها فهرست و برد در تعداد بازدیدکنندگان را نشان می‌دهد. بنابراین وقت خود را صرف نگرانی برای ترتیب قرار دادن موارد فهرست نکنید.



۱۷.از صفحات خدمات به پست‌های وبلاگ پیوند دهید

در شرایطی که بازدیدکنندگان در یک کاغذ از خدمات یک وب‌سایت قرار داشته باشند هدف آن ها خدمات آن وب‌سایت می باشد. اگر برروی وبلاگ خود لینک‌هایی از از صفحات دیگر قرار دهید آن ها را به صفحه ها دیگر نیز سوق می‌دهد. پست‌های بلاگ به طور طبیعی حواس‌پرتی، دوره‌ها و نرخ تبدیل پایین‌تری دارا هستند.



۱۸.مراقب باشید با هر وب‌وب سایت دیگری لینک ندهید

شما می بایست با مواردی مرتبط باشید و به آن‌ها لینک دهید که به بازدیدکننده در رسیدن به اهداف خود یاری مینماید. در پست‌‎های وبلاگ پیوند‌دهی معمولا به یک منشاء یا لینک خارجی می باشد. این پست ممکن است به آبادی مقاله خارجی لینک داده شود.



البته در صفحات سرویس و در صفحه اصلی وب‌تارنما باید لینک و پیوند‌دهی به تارنما‌های دیگر را با اعتنا انجام دهید. برای پیوند‌دهی در صفحات اصلی این سوال‌ها را از خود بپرسید: آیا واقعا می خواهید بازدیدکنندگان روی آن کلیک کنند؟ آیا این لینک‌دهی شما را در رسیدن به اهدافتان کمک خواهد کرد؟



۱۹.از نمادهای رسانه‌های اجتماعی در عنوان وب‌تارنما خود استعمال نکنید

نمادهای رنگارنگ رسانه‌های اجتماعی جان دار در هدر برای اهداف شما خوب نیستند. چنانچه بازدیدکنندگان برروی هرکدام از این دکمه‌های رنگارنگ کلیک کنند حواس آن‌ها از وب سایت پرت میگردد و بعید می‌باشد که به وبسایت بازگردند.



ادغام رسانه‌های اجتماعی به طور کلی عمل اشتباهی می باشد. اگر به یک شبکه اجتماعی لینک می‌دهید این فعالیت را از طریق پاورقی خود انجام دهید. بازدیدکنندگان می توانند در صورت تماشا این لینک‌ها از آن ها استفاده کنند اما شما با این کار به آن ها پیشنهاد نمی‌دهید که وب سایت را ترک کنند.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.