سازگاری صفحات وب با مرورگرهای مختلف

۳۶۹ بازديد

سازش صفحه ها اینترنت با مرورگرهای صفحه ها اینترنت  طراحی سایت در مشهد یا این که به عبارتی Cross browsers compatibility یکی‌از مفاهیم مهم در پباده سازی صفحه های اینترنت است که درین نوشته به مسائل مختلفی در مورد این معنا میپردازیم.

مسلما تا به حالا برایتان اتفاق افتاده میباشد که به هنگام آمدن به یک وبسایت، چنین پیغام هایی را ببینید:

• برای نام نویسی درین وبسایت، به طبع از مرورگر وب اکسپلورر به کارگیری نمایید
• برای مشاهده ی بهتر وبسایت ما، بهتر میباشد از مرورگر فایرفاکس به کارگیری فرمائید
• و …

مرورگرهای گوناگون

همانطوری که میدانید، مرورگرهای مختلفی برای مفتوح کردن و مشاهده ی صفحه های اینترنت در وب وجود دارااست که از آن گزاره می شود به وب اکسپلورر (Internet Explorer، مرورگر پیش فرض در سیستم استدلال ویندوز) ، فایرفاکس (Firefox)، اپرا(Opera)، گوگل کروم(Google Chrome)، سافاری (Safari، مرورگر پیش فرض در سیستم ادله مکینتاش)، تیزبال (مرورگر درست شده به وسیله هموطنان اهل ایران)، Konqueror (مرورگر پیش فرض در برخی سیستم استدلال های لینوکس) و … اشاره نمود.



انگیزه اساسی تفاوت همت مرورگرهای متفاوت با صفحه های اینترنت یکسان

واقعیت این میباشد که کنسرسیوم جهانی اینترنت تعدادی استانداردها را برای پباده سازی صفحه ها اینترنت تعریف و تمجید نموده است. براین اساس در صورتیکه که مجموع مرورگرهای صفحه ها اینترنت از این استانداردها به کار گیری کرده و آن‌ها‌را رعایت کنند، نباید هیچ مشکلی در اکران و تلاش صفحه ها اینترنت یکسان در مرورگرهای متفاوت وجود داشته باشد. البته اختلال از آنجا شروع می شود که متاسفانه بعضا از مرورگرها یک سری از استانداردها را مراعات نمیکنند که ولی در مرکز مجموع آن‌ها مرورگر بسیار ضعیف وب اکسپلورر میباشد (Internet Explorer -> IE) و ازآنجاکه متاسفانه این مرورگر به طور پیش فرض در سیستم ادله ویندوز نصب شده‌است، سبب ساز می‌گردد تا اشتباهات بسیار متعددی را برای طراحان صفحه های اینترنت ساخت نماید. حتی فی مابین مرورگرهای گوناگون، برخی دیده می شود که صفحه های اینترنت در ورژن های گوناگون مرورگرها به طور های متعدد اکران داده میگردند. در واقعیت این مورد سبب می‌شود که نتوان از بخش اعظمی از تکنیک ها و ترفندهای خوشگل سازی صفحه ها اینترنت را به خیال و خاطر عدم سازش مرورگرهای وب اکسپلورر استفاده کرد. این موضوع تا حدی بدون شوخی میباشد که بخش اعظمی از متخصصین و نامداران جهانی در امر ساخت سایت، در کتب و مقاله‌ها خودشان، مرورگر وب اکسپلورر را به باد تند نقد گرفته و شدیدا از آن گلایه می نمایند. بنابر این به حافظه داشته باشید که هرگاه مشاهده می‌کنید که یک سایت جز با مرورگر وب اکسپلورر صحیح عمل نمی نماید، آن را به اکانت برتر بودن و بهتر بودن مرورگر وب اکسپلورر نگذارید، بلکه آن را به اکانت نقص علم و مهارت های طراحان آن سایت بگذارید که از متدهای غیر استاندارد به کارگیری کرده اند.

چه‌گونه صفحه ها اینترنت سازگار با مرورگرهای گوناگون داشته باشیم

یک طراح اینترنت حرفه ای و زبده، با استعمال از تجربیات و مطالعاتی که داشته میباشد، می بایست طوری پباده سازی صفحه ها اینترنت را انجام بدهد که بیشترین سازش را با مرورگرهای گوناگون (حتی وب اکسپلورر) داشته باشد. اما این بدان شکل وجود ندارد که دیگر طراحان اینترنت نمی توانند از خصوصیت های تازه و افکت های امروزی طراحی سایت به کار گیری نمایند، بلکه بایستی کارایی نمایند تا با استعمال از گزینش شرط ها و مسائلی از این قبیل بیشترین سازش را در صفحه ها اینترنت خودشان داشته باشند. همینطور مورد نیاز وجود ندارد که مجموع نصیب ها به طور به طور کامل یکسان اکران داده گردد، بلکه خواسته ما از سازش با مرورگرهای متعدد این میباشد که تفاوت و نقص‌ اصلی ای بهنگام مفتوح کردن صفحه ها اینترنت بوسیله مرورگرهای متفاوت به دیده نخورد.

در ضمن پیشنهادی که دراین باره داریم این میباشد که پباده سازی سایت خویش را بدست متخصصان سپرده و همینطور از قالبهای مهیا و بدون پول مو جود در وب به کارگیری نکنید.
۰ ۰

overflow

overflow چیست؟

overflow یا سرریز زمانی اتفاق می افتد که یک نوار پیمایش افقی به طور ناخواسته در صفحه وب ظاهر شود و کاربر برای مشاهده ادامه محتوا مجبور به پیمایش افقی صفحه شود. عوامل مختلفی می توانند باعث ایجاد مشکل سرریز شوند.

چگونه می توان overflow را تشخیص داد؟

قسمت مهم حل مشکل این است که بتوانیم آن را تشخیص دهیم. یعنی اگر بدانیم چه زمانی و کجا اتفاق می افتد، می توانیم در آن قسمت از صفحه قرار بگیریم. روش های مختلفی برای تشخیص سرریز وجود دارد، مانند: پیمایش دستی صفحه به چپ یا راست یا استفاده از جاوا اسکریپت (JavaScript) و ….

بیایید راه های تشخیص overflow را بررسی کنیم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.