ایجاد پیوند به دیگر صفحات با HTML

۳۷۳ بازديد

تگ علامت لینک و پیوند میباشد. شناسه hrefمشخص کننده نشانی پیوند می‌باشد، طراحی سایت در مشهد  آرم مسدود شدن تگ میباشد.  متنی که دربین این دو تگ ابتدایی و آخرین نوشته می‌گردد متنی میباشد که در ورقه شما تحت عنوان یک لینک و پیوند به چشم میخورد.
در‌این قسمت تولید پیوند به سایر صفحه های را گزینه ارزیابی قرار میدهیم.
برای ساخت‌و‌ساز لینک و پیوند از تگ ذیل به کارگیری میکنیم:
متن لینک و پیوند
تگ آرم لینک و پیوند میباشد. شناسه hrefمشخص کننده نشانی پیوند می‌باشد، آرم مسدود شدن تگ میباشد. متنی که دربین این دو تگ ابتدایی و آخری نوشته میگردد متنی میباشد که در کاغذ شما تحت عنوان یک پیوند به چشم میخورد. به عنوان مثالً در حالتی‌که می‌خواهید به یک برگه اینترنت به عنوان مثالً کاغذ اساسی وب سایت ما با این نشانی: http://www.neopersia.org/html/index.htmlلینکی را در کاغذ خویش داشته باشید بایستی دستور ذیل را در نصیب bodyصفحه خویش در جایی که می‌خواهید پیوند به اکران درآید قرار دهید:
متننمونه برای لینک و پیوند
پیوند در برگه شما بدین شکل به چشم می‌خورد:
متن مثال برای لینک و پیوند
لینکی را که با دستور بالا ساخته اید به طور رنگی (بسته به پیکربندی مرورگر رنگ آن انتخاب میشود) و زیرخط دار به وجود میاید. که‌این مختصات آرم آن میباشد که یک متن لینک و پیوند میباشد و هنگامی که نشانگر موس را بر روی آن قرار دهید به صورت دست در میاید. ولی هر متنی که رنگی بود و دارنده تحت خط بود لزوماً نباید یک پیوند باشد. صورت نشانگر موس در اینجا به امداد ما می‌آید.
در صورتیکه شما لینکی را که با این شیوه به وجود آمده کلیک نمایید به کاغذ متبوع میروید. با این شیوه شما می‌توانید به هر برگه ای پیوند بسازید زیرا نشانی بدون نقص آنرا در لینک و پیوند قرار داده اید. از جمله شما می‌توانید برای صفحه ها وبسایت خویش در شیت مهم با این طرز لینکهایی بسازید.
در صورتیکه همگی فایلهای شما مانند شیت ای که لینک و پیوند در آن قراردارد در یک فایل باشند شما می‌توانید به مکان نشانی بی نقص ورقه مقصد از طریق میانبری استعمال فرمایید و تنها اسم پوشه متبوع را به مکان نشانی بی نقص آن بنویسید.
در نمونه ذیل فرض بر این میباشد که هر دو کاغذ مبدأ و مقصد پیوند در یک فولدر قرار دارا هستند. برای مثال سرفصل یادگرفتن مقدماتی HTMLدر به عبارتی فایل ای جای دارد که‌این ورقه جای دارد. اسم این ورقه index.phpاست. برای ساخت‌و‌ساز یک پیوند در‌این کاغذ خواهیم توانست به اینگونه کار کنیم:
متن مثال برای لینک و پیوند
پیوند نتیجه ها گردیده:
متن مثال برای لینک و پیوند
هر دو طرز بالا یک سود را دارا‌هستند ولی در شیوه دوم زحمت تایپ کردن کمتر میباشد.
در صورتیکه شما شک و تردید دارید یا این که مطمئن نیستید که هر دو شیت در یک فولدر قرار دارا‌هستند مسلماً از نشانی بدون نقص به کار گیری فرمائید. زیرا درین طرز اهمیت ندارد که صفحه های مرتبط با چه سایتی باشند.
شناسه دیگری که میتوانید در تگ پیوند به فعالیت ببرید titleاست. با استعمال از این شناسه میتوانید عنوانی را برای پیوند تعیین نمایید و این تیتر در زمانی که بازدید کننده کاوس خویش را روی لینک و پیوند قرار می‌دهد به اکران در نمی آید. به نمونه ذیل دقت فرمایید:
یادگرفتن به کارگیری از استایل درصفحات اینترنت">یادگرفتن CSS به گویش فارسی
موشواره خویش را روی پیوند پایین قرار دهید تا سود را ببینید:
یادگرفتن CSS به لهجه فارسی
از شناسه های دیگری نیز در تگ پیوند می اقتدار بهره برد که طرز اکران پیوند در کاغذ را انتخاب می نمایند. برای داده ها بیشتر برگه گشودن لینک و پیوند در پنجره جدیدرا مطالعه فرمایید.
۰ ۰

لینک دادن در html

در این آموزش، هایپرلینک (Hyperlink) و روش های مختلف ایجاد آن را معرفی می کنیم. همچنین اینکه ویژگی href چه کاری انجام می دهد و نحوه استفاده مناسب از این ویژگی برای لینک به بخش های یک سایت یا صفحات سایر وب سایت ها را توضیح خواهیم داد.

هایپرلینک چیست؟

در HTML انواع لینک ها یا پیوندها وجود دارد:

  • برای تصاویر از ویژگی src در تگ img برای “لینک دادن” به منبع تصویر استفاده می شود.
  • برای صفحه های سبک (استایل شیت) نیز از تگ link با ویژگی href برای “لینک دادن” به منبع صفحه سبک استفاده می شود.
  • در تگ های لنگر (anchor) از ویژگی href برای “لینک دادان” به بخش یا صفحه استفاده می شود. به لینک های لنگر هایپرلینک گفته می شود.

وقتی کاربر روی یک هایپرلینک کلیک کند، به یک بخش یا صفحه دیگر منتقل می شود. هایپر لینک ها در HTML عناصری هستند که به یک سند دیگر ارجاع می دهند. یعنی با کلیک کاربر روی این عنصر به سند مقصد هدایت می شوید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.