AB تست چیست و چگونه فروش ما را زیاد می‌کند؟

۳۷۰ بازديد

امروز میخواهیم در باب ab آزمایش و کوشش آن در فروش سخن کنیم طراحی سایت در مشهد   ولی پیش از آن بد وجود ندارد پیشگفتار‌ای را برای شما بازگو کنیم.

به احتمال زیاد اکثر ما در حوالی خویش کسب و فعالیت‌های متعددی را چشم‌ایم که بر رمز دوراهی فی مابین تعیین رنگ، عکس، متن و… قرار دارا هستند و برهه زمانی متعددی را برای انتخابشان صرف کرده و در غایت یکی از را به تصادف تعیین می‌نمایند؛ و یا این که ایده‌های وسیع و کوچک متعددی به ذهنشان رسیده که از آینده‌ی هیچ کدام خبر نداشتند، در فیض آن‌را رها کرده و دیگر به سراغشان نرفته‌اند.

A/B Testing به شما این قابلیت و امکان را می دهد که تا حد ممکن از آینده ایده و ایده ها خویش باخبر گردید، اخلاق مخاطبان خویش را بشناسید، تجربه و رابط کاربری خیر را برای آن‌ها در هر کسب و کاری رقم بزنید و در غایت نرخ درآمد بالاتری برای خویش به وجود آورید.

یک دکه بستنی قیفی فروشی را در حیث بگیرید که مدام کیم شکلاتی به مشتریان خویش فروخته میباشد و شرایط فعلی بدین اندیشه افتاده که از یک‌سری مزه دیگر مانند قهوه، وانیل و… به کار گیری نماید تا نرخ تبدیل خویش را ارتقا دهد البته هنوز اطمینان ندارد که عوام مردم از این تغییر و تحول استقبال می‌نمایند یا این که خیر؟ وی یک سری درصد به هدفی که در حیث داراست میرسد؟ و…

AB آزمایش حتی فروشنده بستنی قیفی را درتصمیم‎‌‌گیری صحیح موعظه می‌نماید.

چرا A/B آزمایش؟
در AB آزمایش دو ورژن از پباده سازی با هم مقایسه میشوند تا معلوم گردد از لحاظ جامعه مقصود شما کدام یک تلاش بهتری دارااست.


ab آزمایش و تاثیر آن در فروش
در A/B Testing دو ورژن از پباده سازی با هم مقایسه میشوند تا معین خواهد شد از دید جامعه غرض شما کدام یک تلاش بهتری دارااست.

فقط یکی طرح‌ها در مشت هرکدام از یوزرها قرار داده می‌گردد(A و یا این که B)، درین طریق تعداد اشخاص هر مجموعه باهم برابر می باشند تا شما ریلکس‌خیس بتوانید معیار رضایت اشخاص از طرح‌ها را محاسبه فرمایید. المان‌های متعددی به عنوان مثال مورد ها ذیل را می‌اقتدار گزینه تست قرار اعطا کرد:

تصاویر
عنوان‌ها
دکمه فراخوان یا این که کال تو اکشن‌(CTA)
محتوای شیت
رنگ
اندازه‌ی فرم ورود داده ها
محل قرار گیری لینک و پیوند‌ کانال‌های اجتماعی
طبق مثالی که زده شد کیم فروش بایستی دو مزه از بستنی قیفی‌های خویش (به صورت نمونه شکلاتی و وانیل) را ساخت‌و‌ساز نماید و به دو مجموعه هم اندازه از مشتریان خویش بفروشد و عکس‌العمل و لحاظ آنان‌را تحقیق کند.

درین قسمت بایستی در لحاظ داشته باشید صرفا یک اِلمان بایستی در دو طرح تفاوت داشته باشد تا به صورت ظریف متوجه شویم کدام یک و به چه دلیلی فیض بهتری داشته میباشد. انجام A/B Testing در ظاهر عملی بسیار معمولی میباشد البته شما می بایست به سیرتکامل‌ای A/B Test خویش پباده سازی فرمائید تا در غایت سود صحیح و قابل اعتمادی به دست آورید. به دنبال شمارا با نکاتی که بهتر میباشد قبل از انجام این آزمایش بدانید آشنا میکنم.

ورژن‌های متفاوت می بایست هم زمان و در حالت یکسان ارائه شوند.
حتی ممکن میباشد با اختلاف یک یا این که دو هفته حاصل به طور کامل متعدد و اشتباهی به دست بیاید. به صورت نمونه در یک روز آفتابی و یا این که بارانی اشخاص به صورت معمول خلق متفاوتی دارا‌هستند. پس برای رهایی از چنین اختلافات فصلی و مورد ها شبیه، بهتر میباشد هر دو طرح را به طور همزمان ارائه نماییم.

در هر مقطع فقط یک المان در طرح‌ها گوناگون باشد.
در غیر این شکل یافتن استدلال ظریف بهتر بودن یک طرح معین نمی شود.(درپی با آزمایش دیگری آشنا می‌شویم که‌این ایراد را حل نموده است.) طبق نمونه قبلی، چنانچه کیم فروش هم زمان مزه بستنی قیفی‌ و بیسکوییت آن را تغییر تحول دهد در غایت متوجه نمیشود عشق و علاقه‌ی عموم به مزه نو کیم بوده میباشد و یا این که نوع بیسکوییت آن.

ترازو نظارت داده‌هایی که قرار میباشد به دست آورید را بدانید.
به صورت نمونه تعداد درخواست مجدد از به عبارتی مزه بستنی قیفی قادر است ترازو شما برای احتساب معیار محبوبیت یک مزه بین عموم باشد.

تعداد عده ای که میخواهید در آزمایش خویش داشته باشید را معین نمایید.
کلیه ما میدانیم بستنی قیفی فروش با دو نفر نمی‌تواند به فیض قابل اعتماد خویش رسد. مطلقا داشتن تعداد مخاطب بیشتر در انجام این تست حاصل قابل قبول‌تری ارائه می‌نماید و به شما خودباوری بالاتری می دهد البته در برخی مورد ها طبق ترافیک وب سایت و یا این که نرم‌افزار خویش به کارگیری از یوزرها زیاد قابلیت و امکان‌پذیر نیست.

پیش‌بینی تعداد یوزرها مورد نیاز در انجام ab آزمایش به کارداران زیادی مثلا واحد سنجش تفاوت فی مابین دو ورژن A و ‌B و نرخ تبدیل ما بستگی دارااست.

برهه زمانی مورد نیاز را برای انجام آزمایش خویش بگذارید
این مقطع تماما به ترافیک وب سایت شما بستگی داراست، به طبع در یک شبانه روز شما به سود دلخواه خویش نمی‌رسید. در سود برهه زمانی مطلوب را طبق کارایی وب سایت و یا این که برنامه خویش در پیشین تعیین فرمایید.


در ادامه پباده سازی نرم افزار یا این که اینترنت نرم افزار می‌باشید؟
در استودیو پباده سازی نارون ما به طور تخصصی در مسئله پباده سازی نرم افزار و اینترنت نرم افزار عمل می کنیم.
برای مشورت بدون پول، همین شرایط کنونی با ما تماس حاصل نمایید.
مشورت مجانی پباده سازی اپ
معیارهای مطلوب را تعیین نمایید.
در حالتی‌که یک مراحل طولانی دربرگیرنده فرایند گوناگون دارید و میخواهید فقط در یکی پروسه این فرآیند تغییر و تحول ساخت‌و‌ساز فرمایید، در حیث داشته باشید که نباید فقط تعداد بازدیدکنندگانی که از آن مرحله تکان کرده‌اند ملاک برد خویش قرار دهید بلکه غرض بهبود مراحل مجموع روند مقصود مهم هست.

به عبارت دیگر ما در اکنون تحلیل تعداد بازدیدکنندگان به طور کلی فرآیند هستیم خیر صرفا مرحله‌ای که برای بهبود پروسه، در آن تغییری ساخته شده است.

در شرایطی‌که که در هم اکنون انجام یکسری AB آزمایش بر روی تارنما و یا این که برنامه خویش میباشید، در حیث داشته باشید بایستی یک ورژن برای در دست گرفتن آزمایش نیز برای خویش تعریف‌و‌تمجید نمائید. شما با تمجید یک ورژن مهم همواره میتوانید ورژن‌های نو را با آن مقایسه فرمائید.

امروزه ابزارهای متعددی برای انجام ab آزمایش به وجود آمده‌اند که به طور تصادفی دو ورژن‌ی پباده سازی شمارا در چنگ دو مجموعه از بازدیدکنندگان‌ قرار می دهند. اکثر وقت ها آنان دارنده ویرایشگرهای دیداری می باشند، در سود نیازی به استعمال از کد در انجام این تست ندارید. شما میتوانید از مثال تارنما‌های پایین به کارگیری نمایید.

Optimizely
Unbounce
Visual Website Optimizer
Google Analytics Experiments
در صورتیکه که نمی‌دانید اندازه مثال شما چقدر می بایست باشد از sample size calculator به کارگیری فرمایید.

نظارت یک مثال حقیقی و واقعی A/‌B Testing
وبسایت Smartwool که یک تارنما فروشگاهی آنلاین می باشد بر روی کاغذ دسته‌بندی تولید ها خویش ab آزمایش انجام داده میباشد به سیرتکامل‌ای که یکی‌از طرح‌ها با قرار دادن تصویری خوشگل در بالای برگه‌ و نشان دادن تولید ها مخصوص در سایزهای متعدد دارنده رابط کاربری جالب‌خیس است در مقابل طرح دوم از پباده سازی سنتی تارنما‌های فروشگاهی پیروی می‌نماید و هر یک از تولید ها را در کانال‌های (گرید) مربع صورت در سایزهای یکسان اکران میدهد. همینطور آغاز کاغذ یار و همدم با اکران محصول ها هست.

عیب گیری و چک نرم افزار مدیسه

وب سایت Smartwool و ab آزمایش
مقصود آن ها از انجام این تست یافتن برنامه ای بود که بیشترین فروش را داشته باشد. مغایر انتظار طرح سنتی و پاره ای خسته‌کننده پیروز این آزمایش شد. معدل درآمد در هربازدیدکننده ۱۷.۱ درصد ارتقاء داشت و این فیض فقط با ساخت‌و‌ساز تغییر و تحول در کاغذ‌ی دسته‌بندی‌ها به وجود آمده میباشد.

در حیث داشته باشید که آنان فیض تمام پروسه خرید را اندازه‌گیری کرده‌اند. ممکن میباشد عکس‌های گسترده در شیت‌ی دسته‌بندی‌ها باعث به کلیک بیشتری برای محصول ها خاص گردیده باشند البته یک برگه که کاوش در آن سخت میباشد، منجر می شود اشخاص کمتری بتوانند آنچه را می خواهند پیدا نمایند و به همین استدلال تولیدها کمتری خریداری می شود.

در غایت ما از روش اعداد به دست‌آمده، فرض می کنیم پباده سازی سنتی فروش بیشتری داشته‌میباشد البته هنوز برهان اساسی تعیین این طرح از دید یوزرها را نمی‌دانیم. در کنار ab آزمایش انجام یافته بهتر میباشد چندین پژوهش ها نیز برای یافتن عامل اساسی بهتر بودن یک طرح صورت بپذیرد.

همینطور می بایست اظهار کرد این تست بی نقص و ۱۰۰٪ قابل قبول وجود ندارد چون به طور همزمان دو المان با هم عوض شده‌میباشد، در سود ما هنوز نمی‌دانیم تصویر درون هدر منجر به وجود‌داخل شدن نتیجه ها متفاوتی شده‌است و یا این که طریق دکوراسیون تولید ها در برگه.

آزمایش یک‌سری متغیره (Multivariate test)

آزمایش یک سری متغیر
همان طور که قبلتر گفته شد برای تست تعدادی المان در کاغذ همزمان نیز تستی وجود داراست به اسم «آزمایش چندین متغیره» (Multivariate test).

این تست به علم آماری بیشتری از سوی مجموعه تحقیق خویش نیاز داراست و مجموعه در اختیار گرفتن و برر سی نقش مهمی در هنگام نظارت نتیجه ها دارا هستند. پس به حافظه داشته باشید قبل از انجام آزمایش، مجموعه تحقیق و محاسبه خویش را معلوم نمائید.

غرض از این تست جستن شایسته ترین مخلوط عناصری که دارنده سعی و تجربه کاربری بالایی دارا‌هستند هست. شما با یاری این تست میتوانید شایسته ترین مخلوط از پباده سازی که در سمت و سوی هدف ها وبسایت و نرم‌افزار شما بوده میباشد را محاسبه فرمایید.

درین شیوه توده‌آوری داده‌ها، مدت بیشتری ما یحتاج دارااست ولی وقتی که به فیض رسیدیم تغییر تحول هم‌زمان تعدادی متغییر بسیار معمولی‌ و سریع‌خیس میباشد. در آزمایش یکسری متغییره دست‌کم بایستی دو اِلمان متعدد استعمال شود.

به صورت نمونه رنگ و تصویر و یا این که پیوند‌ها و CTA.(دراین‌صورت به چهار ورژن از کاغذ تارنما و یا این که نرم افزار خویش نیاز داریم.) در انجام این آزمایش تعداد ورژن های مورد نیاز برای پباده سازی عبارتند از: مجموع موقعیت‌هایی که المان A مورد نیاز داراست × کل وضعیت‌هایی که المان B مایحتاج دارااست.

با امداد این تست از انجام تعدادی ab آزمایش از یک کاغذ نیز دوری می‌گردد. شما می توانید آزمایش یکسری متغییره را به به عبارتی نحوه A/B Test انجام دهید و هر ورژن پباده سازی گردیده از کاغذ وب سایت و اپلیکیشین را در چنگ گروهی از یوزرها خویش بگذارید.

تحلیل یک مثال حقیقی و واقعی Multivariate Testing
درین آزمایش قصد داشتند اِلمان‌های شیت نتیجه ها کاوش را تغییر و تحول دهند که دربرگیرنده لوگو و متن درون call to action میباشد. به عبارتی‌طور که در تصویر پایین مشاهده می کنید یک طرح مشتمل بر لوگو می باشد در حالی که در طرح دوم فقط اسم کمپانی قرار داده شده است.

بعد کلیه‌ی مخلوط‌های ممکن از این دو المان(Logo , CTA) را پباده سازی کردند، یک کدام از آنان دارنده سه ورژن و دیگر دربرگیرنده دو ورژن میباشد که مجموعاَ شش طرح برای انجام آزمایش مایحتاج میباشد. همانگونه که در صورت ذیل میبینید هر دو ورژن (با لوگو و سوای لوگو) به یار و همدم هر سه ورژن از دکمه فراخوان (Call to action) آمده‌میباشد.


ارزیابی آزمایش یک سری متغیره در تارنما
اکران هم زمان هر شش طرح از خطاها مهم آزمایش چندین متغیره می باشد. تارنما‌هایی با ترافیک نادر فیض صحت در آزمایش تعدادی متغیره با ما نمی‌دهند. این‌سیرتکامل تارنما‌ها فقط می توانند دو ورژن را گزینه تست قرار دهند و یا این که مقطع دوران بیشتری را برای به دست‌آوردن فیض صرف نمایند.

ورژن موفق ۵ برابر ورژن‌های دیگر بازدید داشته‌میباشد. این ورژن دارنده متنی Call to action شبیه متن اساسی میباشد در سود این مورد تاثیر چندانی روی سود تست نگذاشته. در مقابل برداشتن لوگو سبب ساز به ارتقاء دست‌کم سه برابر بیشتر بازدید یوزرها شده‌است.


فیض ارزیابی آزمایش چندین متغییره در سایت
آن ها هیچ‌گاه عامل اساسی عشق یوزرها به‌این طرح را پیدا نکردند و این مسئله صرفا یک پرسش بی پاسخ باقی مانده چون این آزمایش فقط سود را اعلام می‌نماید البته پاسخی برای چرای آن ندارد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.