معرفی تکنیک intrinsic در طراحی سایت

۳۸۸ بازديد

معرفی تکنیک intrinsic در طراحی وب سایت
تکنیک طراحی وب سایت intrinsic
هر صنعت یا این که مسئله تخصصی اصطلاحات و کلمه ها منحصربه‌فرد به خویش را داراست طراحی سایت در مشهد که تمجید آن ها برای اشخاصی که در آن حوزه فعال می‌باشند معلوم و قابل فهم میباشد. البته همین معنا ممکن میباشد برای عده ای که علم تخصصی درین حوزه ندارند سخت یا این که غیر قابل فهم باشد. ساخت وب سایت نیز از این قاعده استثنا ندارد. در‌این نوشته‌ی‌علمی همت میکنیم مضمون‌ نو Intrinsic Web Design یا این که “ساخت وب سایت ذاتی” که در ساخت وب سایت رایج شده‌است را به شما معرفی کنیم.

اصطلاحات جدیدی که در قضیه طراحی وب ساخت و ساز میگردند را میتوان به دو دسته اساسی تقسیم نمود. دسته اولیه مرتبط با تکنیک هایی میباشد که قبل از آن وجود نداشته و یاروهمدم با یک اسم تازه به‌این صنعت معرفی می‌شوند. ساخت سایت ریسپانسیو را میتوان یکی این اصطلاحات دانست که تا قبل از معرفی کمتر کسی راجع‌به آن اطلاع داشت.

در نقطه مقابل تکنیک هایی میباشند که بوسیله طراحان یا این که کدنویس ها آیتم به کارگیری قرار می گیرند البته تیتر مشخصی برای آن‌ها در حیث گرفته نشده میباشد. با رایج شدن این تکنیک ها معمولا برای آن‌ها نامی تعیین می‌گردد تا سریعتر بتوان درخصوص آنان سخن یا این که کاوش کرد. از جمله ساخت سایت فلت یک اصطلاح رایج میباشد که قبل از تعیین اسم بوسیله اکثری به کارگیری می شده‌است.

Intrinsic Web Design را میتوان جزو دسته دوم دانست چون همین درحال حاضر بخش اعظمی از تکنیک های آن به وسیله طراحان اینترنت استعمال میگردد و در بخش اعظمی از مثال شغل های وبسیما طی 1سال اخیر می توانید مثال هایی غالب از آن را پیدا فرمایید.

حال این تکنیک به قدری آیتم دقت قرار گرفته میباشد که جامعه جهانی طراحی وب در لحاظ دارااست نامی معلوم برای آن گزینش نماید. اصطلاح Intrinsic اولی توشه به وسیله Jen Simmons مطرح شد. وی یک طراح رابط کاربری وب سایت میباشد که با شرکتهای بزرگی مانند W3C، گوگل و دروپال همیاری داشته و پروژه های بزرگی را نیز به طور فریلسنر انجام داده میباشد.

Intrinsic Web Design چه میباشد؟
کلیه چیز در‌این تکنیک تازه با معرفی ماژول های Flexbox و CSS Grid در CSS ابتدا شد. مدتها پیش استعمال از Table برای ساخت ساختار و دکوراسیون وبسایت رایج بود البته امروز کمتر کسی از آن استعمال میکند.

بعداز مدتی به کار گیری از float و استفاده دستورهای fixed و absolute برای گزینش وضعیت یک المان در برگه آیتم اعتنا قرار گرفت که به ما اذن می‌دهد طرز اکران محتوای شیت را پیچیده خیس و و اما زیباتر پباده سازی کنیم. البته تجهیزات این شیوه در مقایسه با ماژول های تازه بسیار محدود میباشد. تصویر ذیل بعضی از ساختارهایی که به راحتی میتوان با تکنیک نو تولید نمود را اکران می دهد.


بعنوان نمونه کادر ورک بوت استرپ در ورژن های ابتدایی خویش و با به کار گیری از float توانست ساختاری قابل قبول و کاربردی برای پباده سازی صفحه های اینترنت تولید کند. البته در ورژن 4 بوت استرپ دقت ویژه ای به flex و تکنیک های نو دکورا سیون محتوا شده‌است.

نکته حائض اهمیت در کلیه این تکنیک ها به کار گیری از خلاقیت برای اکران المان های کاغذ در وضعیت های متعدد بود. درین شیوه ها هیچ ساختار معین و از پیش تمجید گردیده ای برای جایگیری المان ها از روش CSS وجود نداشت و این تجربه و علم طراح وب سایت بود که در دکوراسیون ورقه گزینه به کار گیری قرار میگرفت.


۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.