چند زبانه كردن سايت وردپرس با افزونه رایگان Polylang

۳۹۹ بازديد

سوال ها متعددی در رابطه یکسری زبانه کردن سایت وردپرس از ما پرسیده می شود. طراحی سایت در مشهد از اینکه بهتر میباشد برای دو زبانه کردن وب سایت از فولدر‌های مختلفی به کار گیری کنیم یا این که از پلاگین تا اینکه از چه پلاگین‌ای به کار گیری کنیم. یا این که سوال ها بی‌شمار و پی‌انتها دیگری که در‌این نوشته‌ی‌علمی به آن خوا‌هیم پرداخت. عملکرد میکنیم بی نقص‌ترین نوشته‌ی علمی آموزشی را برای این مسئله نثار حضور شما کنیم.

فهرست محتوای این نوشته‌ی‌علمی

یکسری زبانه کردن وبسایت وردپرس
پلاگین چندین زبانه وردپرس یا این که فولدر منقطع برای هر لهجه
چندین زبانه کردن سایت وردپرس با پلاگین
Polylang یا این که WPML
فراگیری نصب Polylang
ترجمه وب سایت وردپرس با پلاگین Poylang
نشانی‌دهی لهجه‌ها و اکران لهجه‌ها در تارنما
تعدادی زبانه کردن وب سایت وردپرس
یک سری زبانه کردن تارنما به معنای فعال‌سازی یک اینترنت‌وب سایت با لهجه‌های گوناگون می باشد. از جمله، یک تارنما وردپرسی با گویش فارسی، انگلیسی، عربی و فرانسوی فعال سازی می کنیم. هر تعدادی ممکن میباشد این عمل دشوار به‌حیث رسد ولی بسیار ریلکس میباشد. در‌این نوشته‌ی‌علمی بصورت بی نقص و گام به گام در رابطه چندین زبانه کردن وردپرس حرف میکنیم.

ولی او‌لین سوالی که موقع تعدادی زبانه کردن تارنما برای همگی ما پیش میاید این می‌باشد که از چندین وردپرس جدا از هم روی فایل‌های منقطع به کارگیری کنیم یا این که از پلاگین یکسری زبانه وردپرس؟!

پلاگین تعدادی زبانه وردپرس یا این که فولدر منقطع برای هر لهجه
برای چندین زبانه کردن وب سایت وردپرس ۲ رویه گوناگون داریم.

راه‌حل نخستین: ساخت‌و‌ساز یکسری فولدر با اسم‌های fa – en -ar و … است و آن‌گاه نصب کردن چندین وردپرس روی هرکدام از این فولدر ها و به عنوان مثال

چاره دوم: به کار گیری از پلاگین‌های چندین زبانه وردپرس مثل WPML یا این که Polylang که با استعمال از آنها می‌اقتدار برای هر پست یا این که ورقه یک‌سری لهجه متعدد وارد کرد. ولی درین نوشته ی علمی Polylang را به شما یادگرفتن میدهیم زیرا یک پلاگین به طور کامل بدون‌پول میباشد.

دقت داشته باشید در هیچ کدام از این نحوه‌ها، ترجمه بصورت اتوماتیک انجام نمی شود. بلکه شما می بایست برای هر نوشته یا این که کاغذ، متن متبوع را به گویش‌های متعدد قرار دهید.

سفارش ما به کارگیری از طریق دوم یعنی به کار گیری از پلاگین میباشد. استعمال از پلاگین سبب می گردد کل عملیات مدیریتی، کل فروش‌ها، کل مواقعی که روی بهینه سازی و نصب پلاگین‌ها و … انجام می‌دهید در یک پنل مدیر صورت پذیرد. به مکان این‌که ۵ پنل گوناگون داشته باشید و هر تغییر‌و تحول را روی تعدادی پنل مدیریتی انجام دهید. این موضوع هنگامی که وب سایت شما به بازدید بیشتری خواهد رسید، بسیار دارای اهمیت گردد.

استدلال دوم به کارگیری از تگ‌های hreflang میباشد که بوسیله این پلاگین‌ها اضافه می شود و از ربات‌های گوگل می خواهد تا این برگه را به گویش‌های دیگر نیز ایندکس نمایند.

پس به کارگیری از پلاگین بهتر از نصب یک سری وردپرس منقطع میباشد. به دلیل آنکه:

کل عملیات مدیریتی شما روی یک پنل مدیر انجام شود.
این شیوه برای seo تارنما بسیار باصرفه‌خیس میباشد.
همین ۲ ادله سبب ساز می شود از پلاگین‌های یک‌سری زبانه وردپرس به کار گیری کنیم. اما یک پلاگین تماما مجانی Polylang

یک سری زبانه کردن سایت وردپرس با پلاگین
برای یک‌سری زبانه کردن وردپرس از یک پلاگین به طور کامل بدون‌پول به کارگیری میکنیم. اسم این پلاگین بدون پول Polylang است که در مخزن وردپرس هم تثبیت گردیده و آمار و ارقام نیکی دارااست. بیایید نخست Polylang را با WPML مقایسه کنیم.

Polylang یا این که WPML
توصیه ما استعمال از Polylang است. ما هر دو پلاگین را برای مقطع متعددی به کارگیری کردیم. WPML را روی تارنما مرز و بوم وردپرس برای فروش قرار داده بودیم ولی متاسفانه اشتباهات متعددی داشت. از طرفی Polylang مجانی میباشد و آپ تو دیت‌های بعدی آن را به راحتی در دسترس خویش خواهید داشت.

یادگرفتن نصب Polylang
در آغاز پلاگین Polylang را روی وب سایت خویش دانلود و نصب فرمائید. فراگیری نصب پلاگین در وردپرس را ملاحظه کنید.


پلاگین یک سری زبانه وردپرس polylang
با کلیک روی فعالسازی پلاگین، وارد روند نصب جادویی پلاگین خوا‌هیم شد. حال بایستی فرآیند را طبق این نصب کننده Wizard انجام دهیم تا پلاگین به نیکی نصب و فعال سازی گردد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.