چرا backup به چنگ آوردن از اینترنت‌وب سایت الزامی میباشد؟

۳۹۵ بازديد

در‌این نوشته‌ی‌علمی از ادمین وب سایت قصد داریم به معرفی پلاگین‌های بک آپ گیری وردپرس بپردازیم. تا به امروز به‌این تاءمل کرده‌اید که در صورتیکه امروز سرور اینترنت‌وبسایت شما مبتلا مشکلی خواهد شد، طراحی سایت در مشهد  اینترنت‌وبسایت شما با ایرادات فنی مواجه گردد و داده ها تارنما خویش را از دست بدهید چه میکنید؟ آیا ورژن‌ی پشتیبانی برای بازگرداندن آنان دارید؟
در‌این نوشته‌ی‌علمی یاروهمدم ما باشید تا با ۵ پلاگین‌ی backup مجانی در وردپرس آشنا گردید.


چرا backup به چنگ آوردن از اینترنت‌وب سایت الزامی میباشد؟
در دنیای اینترنت، وب سایت‌ها در معرض صدها نوع خطر قرار می گیرند که امنیت داده ها آن‌ها‌را تهدید می‌نمایند.

هک شدن وب سایت و آلوده و کثیف شدن داده ها
به هم ریختن ظواهر وبسایت در اثر عوض کردن بخشی از کد قالب
اشتباهات سرور اینترنت‌تارنما
ناسازگاری آپ تو دیت تازه یک پلاگین یا این که نرم افزار و…
کل این موردها اتفاقاتی میباشد که احتمالاً هر ادمین وب سایت یکبار آن ها را تجربه نموده است! در مواجه با این اتفاقات فقط داشتن یک بک آپ (ورژن‌ی حامی) میباشد که قادر است وضع و اوضاع را به وضعیت قبلی برگرداند. در غیر اینصورت ممکن میباشد به راحتی زحمات یک سری ماهه یا این که چند ساله‌ی شما به کلی از دست برود!

ولی کمپانی‌های هاستینگ معمولاً در بازه زمانی‌های هنگامی معین از اینترنت‌وبسایت‌ها ورژن‌ی پشتوانه تهیه و تنظیم می‌نمایند، البته این ورژن‌ها را برای دوران‌ی وقتی محدودی نگهداری می‌نمایند. بدین ترتیب موردنیاز میباشد شما آرشیوی از بک‌برنامه‌های چندماهه‌ی اینترنت‌تارنما خویش را مراقبت فرمائید.


معرفی شایسته ترین پلاگین‌های بک آپ گیری وردپرس
درپی به معرفی ۵ پلاگین بک آپ گیری وردپرس می پردازیم. بهتر میباشد بعداز مطالعه‌ی این نوشته ی علمی به سراغ یک کدام از آن‌ها رفته و فعالیت تنظیم‌ی بک آپ را مقدمه فرمائید.

‍۱- UpdraftPlus

Updraftplus از دوست داستنی ترین پلاگین‌های بک آپ گیری وردپرس میباشد که بیشتراز ۲ میلیون نصب فعال داراست. این پلاگین‌ی بدون‌پول می‌تواند از اینترنت‌وب سایت شما در google drive، dropbox و حتی از روش نشانی اینترنتی بک برنامه بگیرد.

روش بک آپ گیری با UpdraftPlus


تجهیزات پلاگین:

بک آپ گیری بی نقص از پوشه‌ها و دیتابیس
امکان طرح ریزی برای بک آپ خود کار
امکان طرح ریزی جدا از هم برای بک آپ از پوشه‌ها و دیتابیس
قابلیت ذخیره سازی ورژن‌ی حمایت کننده در google drive، Dropbox، پست الکرونیکی و…
بازنشانی سهل و آسان و سریع بک آپ
تقسیم کردن بک‌نرم افزار‌های حجیم به یک سری پوشه کوچکتر
ورژن‌ی پرمیموم (تجاری) این پلاگین تجهیزات بیشتری مثل بک‌آپ گیری اتوماتیک پیش از آپ دیت پلاگین‌ و قالب، ارتقاء مقصدهای ذخیره‌ی بک آپ و.. را در چنگ یوزرها قرار می دهد.

دانلود پلاگین UpdraftPlus


۲- BackWPup

این پلاگین با داشتن بیشتراز ۶۰۰هزار نصب فعال، نصب سهل وآسان و پیکربندی متعدد یکی‌از شایسته ترین پلاگین‌های بک آپ گیری وردپرس میباشد.

تجهیزات پلاگین:

بک آپ گیری بدون نقص از دیتابیس و پوشه‌ها
اپ‌ریزی در تهیه و تنظیم‌ی ورژن‌ی پشتوانه
قابلیت و امکان تعمیر مقر داده
ذخیره‌ی فولدر حمایت کننده در دایرکتوری
دانلود پلاگین BackWPup


۳- Duplicator

این افزونه یک پلاگین‌ی منحصر برای بک آپ گیری وجود ندارد. Duplicator یک پلاگین برای هجرت میباشد! به‌این مفهوم که شما میتوانید کل فولدر‌ها، داده ها دیتابیس، تم، پلاگین و محتواهای تارنما خویش را به یاری این پلاگین اسکن بگیرید. آن گاه در یک هاست نو با نصب این بسته‌ می توانید مجموع داده ها و پیکربندی اینترنت‌وب سایت خویش را فعال فرمائید.
این پلاگین برای وقتی مطلوب میباشد که شما نیاز دارید کل داده ها اینترنت‌تارنما خویش را نسخه برداری بگیرید و به یک فضای نو نقل جای فرمایید!

تجهیزات پلاگین:

بک آپ گیری بدون نقص یا این که جزیی از وبسایت
ذخیره سازی بک آپ در google Drive
انتقال اینترنت‌وب سایت به هاست نو یا این که فضای local
دانلود پلاگین Duplicator


۴- BackUpWordPress

یک پلاگین‌ی بسیار بی آلایش برای backup میباشد. این پلاگین به طور پیش فرض از اینترنت‌تارنما شما بک نرم افزار گرفته و در فولدر /wp-conent/ هاست شما ذخیره می‌نماید البته می توانید این نشانی را به دلخواه خویش تغییر‌و تحول دهید. BackUpWordPress دارنده ۲۰۰ هزار نصب فعال میباشد و یکی‌از دوست داستنی‌ترین پلاگین‌های تهیه و تنظیم‌ی پشتوانه محسوب میشود.

تجهیزات پلاگین:

قابلیت و امکان طرح ریزی در حین بک آپ گیری
فوق بی آلایش و کاربری آسوده
قابلیت ارسال فولدر بک برنامه به آدرس اینترنتی
انجام عمل با مصرف کمترین خاطر و قابلیت و امکان اجرا در هاست‌های اشتراکی
دانلود پلاگین BackUpWordPress


۵- WP Clone by WP Academy

Clone به شما اذن میدهد تا اینترنت‌وبسایت متبوع خویش را نسخه برداری کرده و به یک سرور دیگر انتقال دهید. این پلاگین برای گسترش‌دهندگان و برنامه نویس ها بسیار مطلوب خواهد بود. چون این قابلیت و امکان را به آن ها می دهد که مجموع ریزه کاری وب سایت را به local host انتقال دهند و بازنویسی‌های موردنیاز را انجام دهند.

دانلود پلاگین WP Clone


درین نوشته ی علمی ۵ آیتم از دوستداشتنی‌ترین پلاگین‌های بدون پول بک آپ گیری در وردپرس معرفی شد. کافیست قابلیت و امکان‌های آیتم انتظار خویش را با خصوصیت‌های این پلاگین‌ها مقایسه فرمایید و شایسته ترین مورد را برای غرض خویش تعیین نمایید.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.