دو لهجه متداول نرم افزار نویسی تارنما :

۴۰۸ بازديد

دو لهجه متداول نرم افزار نویسی تارنما :
مقایسه و گزینش دو لهجه و تکنولوژی خاص یعنی PHP و ASP.NET در بین یوزرها بسط دهنده اپلیکیشن بسیار شایع میباشد و با طی شدن مقطع به طور تقریب هر مجموعه بیشتر براساس سیاست کمپانی هایی که در آن فعالیت میکنند طراحی سایت در مشهد یک کدام از این تکنولوژی ها را تحت عنوان ابزار مهم بسط اپلیکیشن و سایتها تعیین نموده است.
لهجه PHP با غرض تایپ کردن اسکریپتهای اینترنت نوشته شد. در واقع غرض از پیچیدگیهای Perl و تایپ کردن CGI با زبانهایی مثل C بود. این لهجه بندرت پیشرفت کرد و بخصوص Open Source بودن آن سبب ساز شد تسریع این جنبش شد. در مرحله نخستین تعداد اوامر و توابع این لهجه توسعه و گسترش پیدا کرد نیز براحتی شغل های نسبت پیچیده ای (مثل فعالیت با سوکتها یا این که تصاویر) با توابع این لهجه قابل اجراست.همینطور از نظر معماری این لهجه با پشتیبانی از شی گرایی پیشرفت اصلی دیگری داشته میباشد. پی اچ پی در کل یکی‌از گویش های معمول برای تایپ کردن اسکریپت های اجرایی در گوشه و کنار یونیکس ، لینوکس (هرچند که در ویندوز نیز به خیر اجرا میگردد) و فعالیت با اپلیکیشن مدیر خزانه داده ها MySQL میباشد. ASP.NET نیز نسل جدیدی از ASP کلاسیک در بستر دات نت میباشد و از این جهت پیشرفت بسیار متعددی نسبت به ASP کلاسیک شاهد هستیم.با ASP.NET و با وجود کتابخانه بی نیاز توابع و کلاسهای دات نت نسبتاً هر کاری در اینترنت قابلیت پذیر میباشد. در صورتی چه مایکروسافت در معماری دات نت مقصود اجرا در پلاتفرمها و سیستم عاملهای متعدد را مد حیث داشته میباشد البته دست‌کم تا به امروز میتوان دات نت را یک ابزار بسط در سیستم استدلال ویندوز دانست. اما پروژه هایی برای مشابه سازی و انتقال دات نت به گوشه و کنار لینوکس نیز وجود داراست که مهم ترین آنان پروژه Mono میباشد که پیشرفت قابل توجهی داشته میباشد.انتظار می رود در آینده مجاورت ASP.NET در هر سیستم دلیل و پلاتفرمی قابل انجام باشد.




پی اچ پی با مقصود نخستین آسانی برای استعمال و یادگیری درج شده میباشد و تا به امروز نیز غرض را خواسته نموده است بدین ترتیب میتوان به آسانی اظهار‌کرد که یادگیری و به کار گیری از PHP معمولی خیس از ASP.NET حتی با وجود زبانی با سینتکس بی آلایش VB.NET میباشد.به کار گیری از ASP.NET مستلزم شناخت با مضمون‌ اول شی گرایی و همینطور پیچیدگیهای خاص دات نت (مثل رویدادهای اجرای صفحه های به مکان اجرای خطی) میباشد. در واقع یادگیری و استعمال از ASP کلاسیک معمولی خیس از ASP.NET و قابل قیاس با یادگیری PHP میباشد.
طراحان سایت به جهت آسانی استعمال و یادگیری PHP آنرا فرا می گیرند و برنامه نویس ها ماهر و مهندسان اپلیکیشن هم عشق بیشتر به دات نت و JAVA دارا‌هستند.همینطور یک نکته مهم در PHP وجود هزاران خط کد و اسکریپت مهیا به لهجه PHP میباشد که به طور تقریب در هر مسئله ای وجود دارا‌هستند (از شغل های بی آلایش با خزانه اطلاعاتی تا فعالیت با تصاویر،سوکتها، اینترنت سرویسها، XML و ...) ولی به‌تدریج راجع به دات نت نیز این زمینه در هم اکنون واقعه میباشد و سایتهایی که کدهای مثال یا این که قابل انعطاف افزارهای فراهم با سورس میدهند در حالا ارتقاء می‌باشند.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.