جاوا اسکریپت زبان اسکریپتی

۴۱۸ بازديد


جاوا اسکریپت گویش اسکریپتی میباشد که برای تولید صفحه ها پویا و تعاملی استعمال می‌شود. برای مثال شما میتوانید با به کار گیری از جاوا اسکریپت پیام های شادباش و یا این که یک پیام شادباش بازدید فردی ، یک ماشین اکانت آنلاین ، شمارشگر آمار، هشدار استفاده کننده و اکثری از مورد ها دیگر را ساخت فرمائید . با به کارگیری از جاوا اسکریپت می قدرت مورد ها ذیل را در پباده سازی حیث نمود :

تغییر و تحول و در دست گرفتن تگ های HTML
ایجاد سهل وآسان منو ها
در دست گرفتن و باز‌بینی ایرادات فرم ها از سمت مرورگر
اکران آسوده داده ها با به کار گیری از نمودار ها
بهبود تجربه کاربری با به کارگیری از AJAX
MySQL چه میباشد؟
این گویش معمولا در طراحی سایت در مشهد   میباشد. mysql یک سیستم مقر داده میباشد که به شما قابلیت میدهد تا داده ها را از تارنما خویش اخذ فرمائید و ذخیره نمائید. آن‌گاه داده های محل ورود می‌تواند بعدا با به کار گیری از Php به تارنما شما بازگردانده شود.

خروجی می‌تواند برای مثال برای یک کتاب مهمان در وبسایت شما مصرف شود. این اسامی و نظرها می‌توانند در تارنما شما نشان داده شوند.

Mysql یک گویش برنامه نویسی کاربرپسندانه میباشد که به شما این قابلیت و امکان را می‌دهد تا داده ها را در وبسایت شما تا‌وقتی‌که مایحتاج میباشد ذخیره نمایید. شما می‌توانید mysql را تحت عنوان یک مدرک فوق العاده بدانید که می‌تواند اطلاعات را به فیلد ها و جداول سازماندهی نماید .در شرایطی‌که که نیاز به فهمیدن اطلاعاتی داشته باشید می‌توانید با گاز آن را پیدا نمایید.

Mysql بخش مهمی از برنامه منشا گشوده php میباشد. مثال های نیکی از اسکریپت های php ، جوملا و وردپرس می‌باشند.

ASP : Active Server Pages
asp یک گویش برنامه نویسی سمت سرور است که قابلیت و امکان اجرای امرها و فانکشن ها را از سوی سرور مهیا می‌نماید . این گویش به وسیله کمپانی ماکروسافت به وجود آمده میباشد . پوشه های ASP اکثر وقت ها شبیه پوشه های HTML هستند که مشتمل بر HTML , XML و متن و امرها دیگر می‌باشند . همگی دستورها جانور در پوشه ، بر سرور اجرا می‌شوند در پی اوامر به طور تگ های اچ تی ام ال برای یوزرها فرستاده می شود . ASP.net نیز ورژن نو ASP است . ولی ASP یک گویش منسوخ شده‌است . اصولا می اقتدار اظهار کرد ASP.net لهجه برنامه نویسی وجود ندارد و می اقتدار بیان کرد یک تکنولوژی برنامه نویسی هست . با به کار گیری از اپلیکیشن microsoft visual studio می شود به راحتی برنامه نویسی Asp را انجام اعطا کرد 

۰ ۰
js

در ادامه آموزش های کاربردی برنامه نویسی جاوا اسکریپت، بعد از حدود ۱ هفته گشت و گذار در اینترنت و از بین هزاران ویدیو، یک مجموعه بی نقص و کامل ویدیویی را برای یادگیری سریع این زبان برنامه نویسی گلچین کرده ایم. این مجموعه کامل برای شروع از صفر و برای همه سطوح مناسب می باشد. بعد از آن نیز بهترین جزوه PDF فارسی موجود در اینترنت را جهت تکمیل یادگیری می توانید دانلود کنید.

نکته مهم

  • اگر با توضیحات نوشتاری بهتر یاد می گیرید، این جزوه ها را دانلود کنید (می توانید هم به عنوان مکمل فیلم های زیر استفاده کنید)
  • اگر دوست دارید درس به درس با آموزش های نوشتاری ما یاد بگیرید از اینجا شروع کنید (میتوانید سوالات خود را نیز زیر هر درس مطرح کنید)
  • برای یادگیری سریع تر و کامل تر نیز این چند ترفند کاربردی را که در هیج جای دیگری به شما یاد نمی دهند مطالعه کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.