چگونگی فعال کردن خطایابی در وردپرس

۴۵۳ بازديد
طراحی سایت در مشهد 
از آنجایی که در هر سیستمی قابلیت بروز غلط موجود است و وردپرس نیز مانند هر سیستم مدیر محتوایی ممکن میباشد در گیر ایراد شود ، به همین علت ابزارها و نحوه های مختلفی را برای انواع زدایی و رفع اشتباهات در لحاظ گرفته میباشد که بر روی همه سیستم های مدیر محتوای وردپرس نصب می‌شود. در‌این نوشته ی علمی شمارا با شیوه فعال کردن خطایاب در سیستم مدیر محتوای وردپرس آشنا خوا هیم کرد.


خطایابی کدهای php بخشی از هر پروژه ساخت سایت میباشد، اما وردپرس با سیستم‌های خطایابی خاصی پباده سازی گردیده که برای بی آلایش سازی فرآیندها و استانداردسازی کدهای هسته، افزونه‌ها و قالب‌ها به فعالیت می‌رود.مطالب متعددی راجع به طریق عیب یابی وردپرس موجود است که ممکن میباشد مقداری طولانی باشند در‌این مقاله به رایج ترین خطاهای وردپرس و طریق رفع آن ها با به کار گیری از cPanel می پردازیم.

چگونگی فعال کردن خطایابی در وردپرس
با فعال کردن خطایابی وردپرس در سی پنل برای خطاهای جانور، در ورقه تارنما اکران داده میشوند که با دقت به متن نادرست می توانید نسبت به رفع آن مبادرت نمائید.
برای فعال کردن خطایابی وردپرس با سی پنل فرایند ذیل را انجام دهید:

1. به سی پنل لاگین فرمائید.
2. روی آیتم File Manager کلیک نمایید.
3. به فایل روت هاست (public_html) مراجعه نمایید.
4. پوشه wp-config را تعیین کرده و روی Edit کلیک نمائید.
5. این خط کد را بیابید: ( ‘WP_DEBUG’, false );
6. آنرا بدین کد تغییر تحول دهید: ( ‘WP_DEBUG’, true );
7. تغییرات را ذخیره فرمایید.
8. وبسایت خویش را در مرورگر مجددا آنالیز نمایید.

در حالتی‌که که وبسایت شما نادرست یا این که اخطار داشته باشد اینک در کاغذ وب سایت اکران داده خواهد شد. در حیث داشته باشید که تمام پیام‌ها یکسان نیستند. فی مابین پیام‌های نادرست و پیام‌های اخطار تفاوت موجود است.
بعد از رفع اشتباه کد فوق را به موقعیت قبلی برگردانید و ذخیره فرمایید.

سفارش اینترنت راز: در وردپرس از شر خطای یاد PHP خلاص گردید

هشدار Internal Server Error
خطایابی وردپرس در سی پنل - هشدار Internal Server Error

پیام هشدار “500 Internal Error” بدین مضمون‌ میباشد که چیزی در تارنما خطا میباشد، البته سرور توانا به تعریف‌و‌تمجید آن وجود ندارد.
شایعترین علت این اشتباه در یک وبسایت وردپرس وجود کد غلط در فولدر htaccess یا این که محدودیت خاطر PHP میباشد.
مرحله اولیه خطایابی تغییر‌و تحول اسم فایل htaccess هست. در حالتی‌که با تغییر تحول اسم نادرست برطرف نشد ممکن میباشد تارنما شما ایراد محدودیت در خاطر PHP داشته باشد. راهبرد‌های بخش آنگاه را درباره ی طریق ارتقا گنجایش خاطر PHP دنبال نمائید.
در صورتی‌که هیچکدام از اینها ایراد را حل نکرد ممکن میباشد ایراد عدم کارکرد درست افزونه یا این که قالب باشد. برای این آیتم پروسه مرتبط با خطایابی افزونه و قالب که در مطالب بعدی ارائه خواهد شد را دنبال نمائید.

ارتقاء گنجایش خاطر PHP:
در وردپرس خطاهای خاطر ایراد غیرمعمولی وجود ندارد و احتمال فیس دادن آن مدام موجود هست. در این صورت ممکن میباشد یک پیام ” internal server error ” غیر قابل فهم یا این که در‌حالتی که بلند اقبال باشید، پیام ” Fatal error: Allowed memory size exhausted.” را اخذ فرمائید.
برای رفع این اشتباه فرایند ذیل را در هاست cPanel دنبال نمایید:

1. به سی پنل لاگین نمائید.
2. روی آیتم File Manager کلیک فرمائید.
3. به فولدر روت هاست (public_html) رجوع کنید.
4. پوشه wp-config را گزینش کرده و روی Edit کلیک فرمایید.
5. کد /* That’s all, stop editing! Happy blogging. */ را بیابید و گذشته از آن کد تحت را قرار دهید:
define( ‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘256M’ );
6. تغییرات را ذخیره نمائید. درین عصر هنگامی تارنما خویش را دوباره آنالیز می کنید بایستی غلط رفع گردیده باشد.

اعتنا داشته باشید حتی در صورتی با ارتقاء معیار یاد این اشتباه رفع گردد، ممکن میباشد هنوز مشکلی در تارنما شما وجود داشته باشد. احتمال داراست موردی در وب سایت باشد که خاطر را مصرف مینماید مانند یک افزونه یا این که تابعی از قالب وب سایت، در حالتی که میدانید که چه‌طور لاگ سرور را تحلیل نمائید ممکن میباشد بتوانید استدلال نقص‌ را آنجا شناسایی نمائید.

ارتقاء اندازه آپلود فولدر وردپرس
خطایابی وردپرس در سی پنل - ارتقاء اندازه آپلود فولدر وردپرس

در‌صورتی‌که شما بخواهید یک فولدر حجیم را در وردپرس خویش آپلود نمائید ممکن میباشد با خطای ذیل مواجه گردید:

“Exceeds maximum upload size for this site”

اندازه فولدر آپلودی معمولا برای دوری از آپلود پوشه‌ها و ویدئوهای سنگین بوسیله اشخاص، معدود در لحاظ گرفته میگردد. در‌صورتی‌که محدودیت برای شما ایراد ساز میباشد می توانید آنرا با تغییرات در پیکربندی سرور ارتقاء دهید. اگر از هاست سی پنل به کارگیری میکنید انجام این تغییرات بسیار معمولی خواهد بود:

۱. به سی پنل لاگین نمائید.
۲. از بخش Software آیتم Select PHP version را گزینش فرمائید.
۳. روی آیتم Switch to PHP Options کلیک فرمایید.
۴. در کاغذ خصوصیات لازم میباشد این سه بخش را دستکاری کنید:
• post_max_size
• upload_max_filesize
• memory_limit
این سه بخش به هم دارای ربط میباشند. برای آپلود فولدر‌های حجیم لازم میباشد مقدار post_max_size بیش تر از upload_max_filesize باشد. همینطور مقدار memory_limit لازم میباشد اضافه از post_max_size باشد.
۵. تغییرات را ذخیره نمایید. در حال حاضر شما بایستی بتوانید فولدر‌های حجیم را در وردپرس خویش آپلود فرمایید.

شما میتوانید این تغییرات را در فولدر php.ini نیز اعمال فرمایید اما به جهت عدم دسترسی بدین فولدر در میزبانی اشتراکی، انجام آن در سی پنل بسیار معمولی خیس خواهد بود.
– ممکن میباشد کمپانی میزبانی اینترنت شما دسترسی به‌این بخش را غیرفعال نموده باشد در‌این‌حالت‌ جهت اعمال تغییرات برای ارتقاء حجم آپلود میتوانید با بخش پشتیبانی صاحبخانه خویش تماس حاصل نمایید.
در مجموع هنگامی که کلیه بخش‌ها صحیح فعالیت میکنند وردپرس بسیار معمولی میباشد اما هنگامی که بخشی نقص‌ پیدا مینماید یا این که ناپدید میگردد کل وب سایت شما ممکن میباشد با یک انفجار یار شود.
هاست وردپرس اینترنت سر برای این برنامه تماما seo گردیده و شایسته ترین سعی را با وردپرس خواهد داشت. منابع ارائه گردیده و پیکربندی مشقت بار‌افزاری و قابل انعطاف افزاری انجام یافته تمامی در سمت و سوی اجرای هرچه بهتر تارنما وردپرسی شما فارغ از هیچگونه نادرست یا این که مشکلی خواهند بود.

با انجام پروسه عیب یابی وردپرس، شما کارکشته خواهید بود تا اکثر خطاها را خودتان حل فرمایید. در صورتی بعد از عیب یابی خلل حل نشد، با بخش پشتیبانی فنی ارائه دهنده سرویس ها میزبانی تماس حاصل نمایید.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.