عصر تازه پس از کامپیوترهای رومیزی

۴۵۵ بازديد

عصر تازه پس از کامپیوترهای رومیزی
فروش رایانه‌های رومیزی بین سال‌های 2001 تا 2012 رونق زیادی داشت. در امسال‌ها خانواده‌ها تلاش می‌کردند با خریداری کردن یک دستگاه رایانه رومیزی، از مزایای آن فایده‌مند شوند و در امور تحصیلی، جستجوی وب، تماشای فیلم و سریال، بازی و … از کامپیوتر خانگی خود استفاده کنند.

طراحی سایت در مشهد



کاربران زیادی نیز با خرید کامپیوتر برای ادارات، مرکز ها تجاری و سازمان‌ها همت داشتند امور کاری گروه خود را با صرفه‌سازی و تسریع کنند. تعداد خریداران کامپیوترهای رومیزی تا سال 2012 همواره در اینک افزایش بود. ولی در آن زمان برای نخستین بار فروش کامپیوترهای رومیزی، بعداز سالهای مراحل رو به رشد، ناگهان کاهش یافت. دربین کاربران اینترنت، تغییراتی در حال چهره فراهم کردن بود.

از سال 2012 تا کنون ابزارهای کوچکتر مانند موبایل‌های تلفن همراه و تبلت‌ها به مرور دوران محبوبیت بیشتری به دست آوردند. رفته رفته استفاده از این ابزارهای کوچک برای به کارگیری‌های روزمره و تماشای سایت‌ها متداول شد. کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ‌ها به‌تدریج جای خود را به تبلت‌ها و تلفن همراه‌ها دادند. همانطور که گفته شد تعداد بازدیدکنندگانی که از طریق گوشی گوشی وارد تارنما‌ها می‌شوند، در هم اکنون ارتقا میباشد.

در همین عصر برنامه‌های زیادی برای اجرا در سیستم عامل گوشی‌های هوشمند طراحی شد تا پاسخگوی نیازهای کاربران باشد. ولی همچنان نیاز به اجرای صحیح و بدون خلل وب سایت‌ها در گوشی‌های گوشی احساس می‌شد. این نیاز به طور یگانه راجع‌به سایت خبرگزاری‌ها وجود داشت. بر طبق اطلاعات به‌دست‌آمده از مرکز تحقیقات پیو، حدود 60 درصد از کاربران موبایل و تبلت، ترجیح می دهند خبر ها را از طریق سایت موبایلی مطالعه کنند. برای این کاربران خواندن اخبار از طریق وب سایت نسبت به به کار گیری از برنامه مخصوص موبایل، تقدم دارد.

باوجود اینکه طراحی برنامه‌های موبایلی برای شرکت‌ها بسیار حائز اهمیت می‌باشد، ولی همان‌طور که ذکر شد، در برخی موارد، مانند خبرگزاری‌ها، کاربران به استعمال مستقیم از سایت، تمایل بیشتری دارا هستند.



ساخت وب سایت واکنش‌گرا، رویه حلی برای هماهنگی با تغییرات بعدازظهر تازه
طراحی ریسپانسیو وب سایت بهترین راه حل برای هماهنگی با تغییرات بعد از ظهر تازه می‌باشد. وبسایتی با طراحی ریسپانسیو یا واکنش‌گرا از قابلیت “جستجوی رسانه” برای درک ابعاد و رزولوشن برگه نمایش کاربر سود میبرد. سپس با دقت به این ابعاد و کیفیت، تصاویر و متن ها جانور در کاغذ را تغییر می دهد تا متناسب با اندازه برگه نمایش اجرا شده و سوای نقص‌ و خرابی نشان داده شود.

به عنوان مثال هنگامی که شما این نوشته ی علمی را توسط کامپیوتر رومیزی در سایت همیار توسعه مطالعه می کنید، عرض ستون نوشته‌ها به صورت کامل دیده می‌گردد و یک ستون نیز در کنار ورقه وجود دارد که حاوی عنوان ها سایر مطالب و قسمت‌های این وبسایت می باشد. هنگامی که اندازه مرورگر خود را کوچک‌تر نمایید عرض ستون نوشته‌ها کمتر می گردد و نوشته‌ها متناسب با اندازه نو نمایش داده می‌شوند. در شرایطی‌که باز متساوی مرورگر خود را کوچکتر نمایید، خواهید روئت کرد که ستون کناری نمایش داده نمی‌شود و تنها ستون حاوی نوشته‌ها و تصاویر داخل نوشته‌ی علمی به شما نشان داده خواهدشد.

در تماشای تارنما با تبلت و موبایل نیز همین موقعیت موجود هست و با تغییر تحول اندازه و عرض نمایشگر، چیدمان عناصر جانور در برگه متناسب با اندازه برگه نمایش کاربر تغییر تحول می‌کنند. بنابراین در وبسایت‌هایی با طراحی ریسپانسیو سایت یا برخورد گرا مانند طراحی‌های سابق، با مشکل خرابی و نمایش غلط صفحه هنگام تغییر و تحول اندازه نمایشگر، مواجه نخواهیم شد. سود نمایش درست و سوای اشکال وبسایت شما در هزاران مدل ابزار (devise) با گونه های اندازه‌هاست.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.